Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących

PRZEJDŹ>

Praktyka w Hiszpanii - relacja Beaty Piotrowskiej

26 Listopada 2014 godz: 17:14:02

Nazywam się Beata Piotrowska. Jestem uczennicą IV klasy technikum w zawodzie technik hotelarstwa. Chciałabym  opowiedzieć  o praktyce zawodowej, jaką odbyłam  w Hiszpanii w ramach  projektu „Szansa na przyszłość” programu Leonardo da Vinci.

Hiszpania jest położona na Półwyspie Iberyjskim. Od zachodu graniczy z Portugalią, a od wschodu, poprzez pasma Pirenejów, z Francją. Na południu graniczy z niewielkim terytorium brytyjskim, Gibraltarem. Hiszpania to znacznie więcej, niż kojarzone z nią corrida, tancerze flamenco, czy też zatłoczone plaże, ale imponujący i zróżnicowany kraj, którego północne krańce, bogate w zielone wzgórza, przypominają Irlandię, a południowe regiony pozwalają poczuć atmosferę marokańskich krajobrazów i architektury.

Miastem praktyk była przepiękna Granada.

Granada leży w południowej części kraju, w regionie Andaluzja wzdłuż brzegów rzeki Genil. Ośrodek handlowy, przemysłowy i kulturalny. Jedna z najważniejszych miejscowości turystycznych w Hiszpanii, słynna z pięknego położenia, licznych zabytków i niezapomnianych krajobrazów.

Praktyka zawodowa w Granadzie trwała od 10 listopada do 1 grudnia 2013r. W projekcie brało udział 20 uczniów, w wieku 17 i 18 lat, kształcących się w zawodzie: technik hotelarstwa, technik organizacji usług gastronomicznych ze szkół z Ostródy i z naszej szkoły. Wraz z nami było 2 opiekunów. Były to nauczycielki ze szkoły w Ostródzie.

Przed wyjazdem uczestniczyliśmy w 20 godzinnym kursie języka hiszpańskiego i 50 godzinnym kursie języka angielskiego. Ponadto bralismy udział w 10 godzinnym kursie  mającym m.in na celu integrację grupy oraz radzenie sobie ze stresem a także w kursie pozwalającym na poznanie kultury i kuchni hiszpańskiej.

Po dotarciu w Granadzie na miejsce od razu wybraliśmy się na zwiedzanie pięknego miasta. Zaciekawiło nas interesujące położenie, budynki, a także liczne wzniesienia, pod które czasami było ciężko wchodzić.

Po dniu zapoznawczym przyszedł czas na praktyki w hotelach. Przez trzy tygodnie pracowaliśmy  od poniedziałku do piątku,  od 6 do 8 godzin zdobywając cenne doświadczenia zawodowe. Po zakończeniu praktyk  wszyscy otrzymaliśmy dokument Europass- mobilność. Jest to dokument zawierający informacje na temat wiedzy i kwalifikacji nabytych w innym kraju europejskim.

Podczas naszego pobytu w Hiszpanii odbyła się także wizyta monitorująca prawidłowy przebieg praktyk. Odwiedziła nas pani Dorota Szczurowska wraz z panem starostą Włodzimierzem Brodiuk.

Czas wolny spędzaliśmy aktywnie na zwiedzaniu miasta i innych miejscowości. Oczywiście na początku musieliśmy zwiedzić słynną Alhambrę. Jest to dawna twierdza mauretańskich kalifów. Otoczona jest czerwonymi murami  i góruje nad miastem na wzgórzu Sabika.

Przepięknym miejscem do zwiedzania jest również malownicza miejscowość Sewilla. Sewilla to artystyczna, kulturalna i finansowa stolica południowej Hiszpanii,  formalnie jest stolicą Andaluzji. To duże miasto – zamieszkane przez ponad 700 tys. Mieszkańców. Sewilla jest czwartym z największych miast Hiszpanii.

Nadarzyła się nam także okazja wyjazdu nad morze do miejscowości Salobrena.

Mieliśmy również możliwość wzięcia udziału w wycieczce- Graffiti tour. Polegała ona na chodzeniu szlakiem znanego artysty i podziwianiu jego graffiti.

Najciekawszym widowiskiem był pokaz tańca flamenco wraz z uroczystą kolacją. Obejmuje on muzykę, śpiew, taniec, strój i zachowania.

Po mieście i na wycieczki do innych miast podróżowaliśmy busami. Podczas podróży mieliśmy możliwość słuchania polskiej muzyki, jaką proponowali nam kierowcy busów.

Nadszedł czas powrotu do domu. Niestety wszystko co dobre szybko się kończy... Rozstanie z Hiszpanią było bardzo trudne...

Mnóstwo pięknych wspomnień zatrzymamy w naszych sercach do końca życia.

tohalina

Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcacych im. 9 Drezdeńskiej Brygady Artylerii w Morągu, ul. Kujawska 1